دلایل افت سرعت VPN ها و راهکارهای افزایش سرعت

دلایل افت سرعت VPN ها و راهکارهای افزایش سرعت

افزایش سرعت VPN



VPN برای افرادی که به دسترسی خصوصی و بدون محدودیت به اینترنت اعتقاد دارند ابزاری ضروری است ، اما سرعت کمتری که برخی از افراد تجربه می کنند می تواند استفاده از VPN را ناخوشایند کند. در این مقاله توضیح داده می شود که چرا سرعت VPN شما ممکن است افت کند و چگونه می توانید VPN خود را سریعتر کنید.

آیا VPN سرعت اینترنت شما را کاهش می دهد؟

وظیفه VPN رمزگذاری ارتباطات شما و ارسال آن از طریق یک سرور VPN امن است. از آنجا که VPN مراحلی اضافی مثل رمزنگاری و رمزگشایی را بین شما و اینترنت اضافه می کند ، قطعاً سرعت اتصال شما را تا حدی کند می کند. با این حال ، نکاتی وجود دارد که می توانید از آنها برای کاهش افت سرعت استفاده کنید.

مواردی که باعث افت سرعت VPN می شود شامل این موارد است:

فاصله تا سرور

فاصله سرور VPN


فاصله بین شما و سرور VPN یکی از بزرگترین عواملی است که می تواند سرعت اینترنت شما را کاهش دهد. انتخاب مکان اتصال دورتر باعث میشود زمان ارسال و دریافت بسته های داده  به مقصد و برگشت آنها بسیار بیشتر شود و در نتیجه سرعت کمتری تجربه خواهید کرد.

شلوغی سرور

شلوغی سرور VPN


هر سرور توانایی پردازش تعداد مشخصی از کاربران را دارد. با نزدیک شدن به محدودیت تعداد کاربر قابل پردازش ، سرعت کاربران کمتر شده  و یا حتی ممکن است نتوانند اتصال برقرار کنند.

به این دلیل است که خرید vpn از ارائه دهنده های برتر می توانند سرعت بالاتری را به شما ارائه دهد. آنها سرورهای بیشتری دارند که به معنای شلوغی کمتر در هر سرور است و هر یک از این سرورها به دلیل سخت افزار قدرتمند می توانند اتصالات بیشتری را میزبانی کنند. به عنوان مثال Bunjee VPN دارای بیش از 100 سرور اختصاصی از 8 کشور جهان است که بالاترین سرعت را به شما ارائه می دهد.

رمزنگاری

رمزنگاری VPN



متاسفانه امنیت و حریم خصوصی هزینه دارد. رمزگذاری و رمزگشایی داده ها به زمان نیاز دارد (هم در دستگاه و هم در سرور VPN) ، بنابراین هر چه رمزگذاری VPN شما قدرتمندتر باشد ، می تواند بر سرعت اینترنت شما تاثیر بگذارد.

رمزگذاری ضعیف می تواند سرعت بالاتری را ایجاد کند ، اما در عین حال که در برابر مهاجمان از شما محافظت نمی کند. برخی از پروتکل های VPN سرعت بالاتر و رمزنگاری ضعیف تر دارند.

آیا VPN می تواند اینترنت شما را سریعتر کند؟

در برخی موارد ، VPN می تواند در واقع سرعت اینترنت شما را افزایش دهد. این موقعیت ها شامل این موارد است

جلوگیری از محدودیت پهنای باند

محدودیت پهنای باند VPN


متاسفانه ، محدودیت پهنای باند واقعی است. روش های مختلفی وجود دارد که ISP ها می توانند ترافیک را کنترل کنند ، اما رایج ترین آنها شامل بررسی ترافیک شما است: اگر در حال پخش ویدئو یا دانلود فایل های حجیم هستید ، ممکن است ISP سرعت اتصال شما را کم کنند.

در هر صورت ، VPN بررسی ترافیک شما را برای ISP شما غیرممکن می کند. بدون دانستن اینکه شما چه کاری انجام می دهید ، آنها نمی توانند ترافیک شما را محدود کنند.

مسیریابی بهینه تر

مسیریابی شبکه



همانطور که قبلاً اشاره کردم ، اتصال به یک سرور در مکان دوردست می تواند سرعت شما را کند کند. اما در موارد نادر می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. البته همه اینها به چگونگی مسیریابی ترافیک توسط ISP شما بستگی دارد.

ISP شما ممکن است شرکا یا زیرساخت های خاصی داشته باشد که ترجیح می دهند ترافیک شما را از طریق آنها ارسال کند. "نقشه راه" ای که برای ترافیک شما انتخاب می کنند ممکن است در واقع کارآمدترین مسیر باشد و یا نباشد. ممکن است ترافیک شما را از طریق زیرساخت های ضعیف و یا به کشورهای دوردست که نیاز نیست ، بفرستد. اتصال به مکان VPN دیگر می تواند مسیری را که ترافیک شما طی می کند کاملاً تغییر دهد و اگر مسیر جدید کارآمدتر باشد ، افزایش سرعت را تجربه خواهید کرد.

چطور VPN پرسرعت تری داشته باشیم

در بیشتر موارد ، می توانید انتظار داشته باشید که سرعت اینترنت شما در هنگام استفاده از VPN افت داشته باشد. دلیل این امر این است که ترافیک شما از طریق یک سرور VPN هدایت می شود و یک مرحله اضافی در روند انتقال داده ایجاد می کند. اما با استفاده از ابزارها ، تکنیک ها و تنظیمات مناسب می توانید به بهترین سرعت VPN ممکن دست پیدا کنید. با رعایت این 8 نکته می توانید VPN پرسرعت تری را تجربه کنید.


1. سرعت اینترنت خود را بررسی کنید

همیشه سرعت پایین به خاطر VPN نیست. یک تست سرعت انجام دهید و سرعت اینترنت خود را با و بدون VPN بررسی کنید. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید که VPN دلیل کند شدن سرعت است یا اینکه  باید برنامه یا سخت افزار اینترنت خود را ارتقا دهید.

2. پروتکل VPN را تغییر دهید

VPN های برتر دارای تنظیمات امنیتی اضافی و سایر ویژگی هایی هستند که می توانند سرعت VPN شما را افزایش دهند. در برنامه VPN در صورت وجود پروتکل دیگر،  آن را تغییر دهید. برای اتصال سریعتر UDP را انتخاب کنید. اگر ترجیح می دهید یک اتصال کندتر اما پایدار داشته باشید ، به دنبال TCP بروید. در هر صورت ، می توانید هر چند بار که خواستید بین این دو جابجا شوید. به خاطر داشته باشید که "کندتر" و "سریعتر" نسبی هستند - تا زمانی که محدودیت های اتصال اینترنت خود مانند پهنای باند اسمی اینترنت را افزایش ندهید ، احتمالاً هیچ تفاوتی مشاهده نخواهید کرد.

3. روتر یا مودم خود را دوباره راه اندازی کنید

این یکی بسیار ساده است. اگر روتر یا مودم شما به دلیل پر شدن حافظه یا سایر مشکلات کندتر کار می کند ، احتمالاً راه اندازی مجدد به شما کمک خواهد کرد. همچنین به یاد داشته باشید که اتصال VPN در روتر شما احتمالاً کندتر از اتصال به VPN از دستگاهتان است (مگر اینکه روتر بسیار قدرتمندی داشته باشید). اگر VPN خود را روی مودم خود تنظیم کرده اید و سرعت آن بسیار کم است ، از VPN فقط در کامپیوتر یا تلفن خود استفاده کنید. هرگز از هر دو به طور همزمان استفاده نکنید ، زیرا این امر باعث کندتر شدن اتصال شما می شود!

4. مکان سرور خود را تغییر دهید

اگر سروری دور از مکان واقعی خود انتخاب کرده باشید ، می تواند سرعت اینترنت شما را کم کند. اتصال به سرور نزدیکتر ممکن است به افزایش سرعت VPN شما کمک کند.

5. سطح رمزگذاری خود را تغییر دهید

بسته به دستگاه ، سیستم عامل و VPN شما ممکن است بتوانید نوع رمزگذاری خود را تغییر دهید. حتما قبل از بازی با پروتکل ها ، تفاوت های آنها را مطالعه کنید و از خطرات احتمالی مرتبط با آنها مطلع شوید (در مورد پروتکل های مختلف اینجا بخوانید). برای حداکثر امنیت ، از پروتکل های OpenVPN و IKEv2 / IPsec استفاده کنید.

6. از اتصال کابلی استفاده کنید

WiFi بسیار جذاب است ، اما ممکن است سرعت شما را کندتر شود ، به خصوص اگر چندین دستگاه را به یک شبکه متصل کنید. اتصالات بی سیم از یک کانال مشترک برای انتقال داده به کامپیوترها و تلفن های خانه شما استفاده می کنند که می تواند سرعت شما را کندتر کند. برای لذت بردن از اتصال سریعتر ، تا حد امکان از کابل شبکه استفاده کنید.

7. فایروال و سایر نرم افزارهای امنیتی را غیرفعال کنید

فایروال ها و نرم افزار آنتی ویروس شما می توانند سرعت VPN شما را کم کنند زیرا داده های ورودی و خروجی را بررسی می کند. اگر این ابزارها را به طور موقت غیرفعال کنید ، می توانید ببینید که آیا مشکلات سرعت VPN شما به خاطر آنها است یا خیر. با این حال ، این کار را با مسئولیت خود انجام دهید. بهتر است کمی افت سرعت داشته باشید اما با روشن نگه داشتن VPN ، فایروال و آنتی ویروس خود در همه زمان ها ، داده های خود را ایمن نگه دارید.

8. دستگاه های خود را ریستارت کنید

نکته آخر اینکه کامپیوتر یا گوشی هوشمند شما ممکن است به دلیل پر شدن حافظه کند باشد و با خاموش و روشن کردن آن شروع تازه ای داشته باشد. این یک ترفند قدیمی است ، اما می تواند به شما کمک کند بهترین سرعت VPN را تجربه کنید.


این ترفندها باید به شما کمک کنند تا اتصال VPN شما سریعتر شود. آنها را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما کار می کند. برای خرید VPN پرسرعت پیشنهاد ما Bunjee VPN است. با بیش از 100 سرور اختصاصی همیشه بالاترین سرعت VPN را تجربه خواهید کرد.

پست‌های معروف از این وبلاگ

راهنمای استفاده از بایننس با استفاده از VPN با IP ثابت برای کاربران ایرانی

ایمن کردن تلفن هوشمند در برابر هکرها