ایمن کردن تلفن هوشمند در برابر هکرها

Smart Phone Security



اگر تلفن هوشمند خود را ایمن نکنید ، هکرها می توانند از راه دور به آن دسترسی پیدا کنند و داده های شما را از اطلاعات بانکی گرفته تا عکسهای خصوصی شما بدزدند. در این مقاله می آموزیم که چگونه می توان تلفن شما را هک کرد؟ و چگونه می توانید امنیت آن را افزایش دهید.

3 لایه امنیتی در تلفن های هوشمند

تلفن شما دارای 3 نقطه ضعف امنیتی است: برنامه های ناامن ، داده های شخصی و خود دستگاه. به احتمال زیاد هکرها از این نقاط ضعف استفاده می کنند تا اطلاعات ارزشمند شما را بدزدند.

  • دستگاه فیزیکی. هکرها می توانند قفل گوشی ها را حتی با امنیت بالا باز کنند. اثر انگشت با بزرگنمایی فوق العاده عکس های فیس بوک به سرقت رفته است و در صورت دسترسی هکر به ایمیل شما ، قفل الگوی 4.4 اندروید را می توان با ویژگی "Forgotten Pattern" به راحتی دور زد.

  • اطلاعات ذخیره شده شما. تلفن گمشده یا سرقت شده برای شما یک کابوس و یک منبع پول برای یک هکر است. اطلاعات ورود به حساب های کاربری ، جزئیات کارت های بانکی ، نام ، مخاطب ها ، آدرس و سایر اطلاعات شخصی قابل تصور که همه آنها در فروم ها قابل فروش است. 

  • برنامه های ناامن. برنامه ها دارای ویژگی های امنیتی داخلی هستند که با امنیت تلفن شما متفاوت است. داده هایی که از طریق برنامه هایی با امنیت ضعیف ارسال می شوند می توانند توسط هکرها رهگیری شوند.

تلفن های هوشمند چگونه هک می شوند؟

5 راه برای هک شدن تلفن هوشمند شما وجود دارد. در ادامه هرکدام را بررسی کرده و برخی اقدامات پیشگیرانه را معرفی خواهیم کرد.

1: سرقت یا گم شدن تلفن هوشمند

اگر تلفن خود را گم کنید ، ممکن است به دست فرد شروری بیفتد. هکرها ممکن است رمز عبور شما را حدس بزنند یا قفل های ضعیف الگو را دور بزنند. اگر آنها اطلاعات دیگری نیز در مورد شما داشته باشند ، به راحتی می توانند خود را به جای شما جا بزنند ، ویژگی های امنیتی را دور بزنند و به تلفن شما نفوذ کنند.


راه حل: 

برای قفل کردن از راه دور تلفن خود از حالت Lost Mode در iPhone استفاده کنید. در اندروید نیز ویژگی Android Lost Phone را می توانید با ورود به سیستم حساب Google خود فعال کنید.

نمی توانید از شرکت مخابراتی تلفن خود بخواهید خدمات را در تلفن شما مسدود کند. تلفن های دارای شماره IMEI یا ESN در لیست سیاه در شبکه های تلفن های همراه کار نخواهند کرد.

2: سرقت اطلاعات از طریق Wi-Fi عمومی

Wi-Fi عمومی امن نیست. از آنجا که ترافیک شما رمزگذاری نشده است ، داده هایی که در شبکه رد و بدل می شوند توسط هکرها قابل مشاهده هستند. این بدان معناست که ممکن است اطلاعات بانکی و سایر اطلاعات شخصی که ارسال می کنید به سرقت برود.


راه حل:

برای امنیت کلی تلفن هوشمند همیشه از VPN استفاده کنید. VPN ارتباطات اینترنتی شما را رمزگذاری می کند و اطلاعات شخصی شما را از هرگونه هکرهایی که در Wi-Fi عمومی در کمین هستند پنهان می کند. 

با خرید vpn علاوه بر افزایش امنیت و حریم خصوصی ، به سایت های مسدود شده نیز به سادگی دسترسی خواهید داشت.

3: حملات فیشینگ

در یک حمله فیشینگ ، یک هکر ایمیل یا متنی آشنا به شما می فرستد ، به این امید که روی لینک داخل آن کلیک کنید. این لینک می تواند منجر به نصب بدافزار بر روی تلفن هوشمند شما شود یا شما را به وب سایتی جعل هدایت کند که برای سرقت اطلاعات شخصی شما طراحی شده است.


راه حل:

کلاهبرداران فیشینگ سعی می کنند فرستنده را تا حد ممکن قانونی جلوه دهند ، اما اغلب نشانه هایی برای جعلی بودن ایمیل وجود دارد. به دنبال اشتباهات املایی ، تغییرات کوچک در یک URL آشنا یا شناسه فرستنده و قالب بندی غیرمعمول باشید.

با شرکت یا فرستنده واقعی دوباره تماس بگیرید. اگر پیام غیر منتظره ای از بانک یا شرکت دریافت کردید ، مستقیماً با خط پشتیبانی آنها تماس بگیرید و از درباره ایمیل ارسال شده و صحت آن سوال کنید.

4: نرم افزارهای مخرب

Madware یک اسکریپت یا برنامه است که بدون رضایت شما بر روی تلفن هوشمند شما نصب شده است. این اسکریپت داده ها یی را در مورد شما جمع می کند تا شما را با تبلیغات بهتر هدف قرار دهد. موضوع نگران کننده این است که نرم افزارهای جاسوسی معمولاً در همان پکیج قرار می گیرند که می توانند مکان شما ، میزان استفاده از اینترنت و مخاطبین شما را به تبلیغ کنندگان منتقل می کند.


راه حل:

برای جلوگیری از ثبت موقعیت مکانی تلفن ، سرویس های موقعیت مکانی خود را خاموش کنید و برای پنهان کردن فعالیت آنلاین خود ، از VPN استفاده کنید.

5: اپ های ناامن

در سال 2019 ، یک نقص امنیتی در WhatsApp به هکرها اجازه داد از راه دور نرم افزار نظارت بر فعالیت کاربر را بر روی تلفن های میلیون ها نفر نصب کنند. میلیون ها نفر دیگر قربانی کلاهبرداری توسط برنامه جعلی "به روزرسانی برای گوشی های سامسونگ" شدند. هزاران برنامه جعلی هر ساله در فروشگاه های برنامه شناسایی می شود. اگرچه ممکن است این برنامه ها قانونی به نظر برسند ، اما برای آلوده کردن تلفن همراه و سرقت اطلاعات شخصی شما طراحی شده اند.


راه حل:

بیاموزید که چگونه برنامه های جعلی را شناسایی کنید. نظرات و بررسی های برنامه ها را مطالعه کنید و هرگز برنامه ها را از فروشگاه ها یا وب سایت هایی غیر از اپل استور یا Google Play دریافت نکنید.

بطور منظم برنامه های خود را به روز کنید تا نقص امنیتی احتمالی برطرف شود. اگر برنامه هایی در تلفن شما وجود دارد که دیگر از آنها استفاده نمی کنید ، آنها را حذف کنید.

آیا آیفون از اندروید ایمن تر است؟

در حالی که اکثر هک های تلفن های همراه به خاطر سهل انگاری کاربران است ، اما امنیت سیستم عامل تلفن همراه شما هنوز هم عامل مهمی است. اپل همه برنامه ها را از نظر قانونی بودن بررسی می کند ، در حالی که فروشگاه Google Play می تواند به راحتی به هکرها اجازه انتشار اپ ها را بدهد.

به روزرسانی های گسترده iOS نقص های امنیتی را به سرعت در تمام مدل های آیفون رفع می کند ، در حالی که سیاست های متناقض به روزرسانی Android زمان بیشتری را در اختیار هکرها برای سواستفاده از نقایص امنیتی قرار می دهد. از نظر سطح تهدید ، کد منبع باز اندروید می تواند نقاط ضعف آن را برای هکرها آشکار کند، در حالی که اپل آنها را کاملاً مخفی نگه می دارد. برای بررسی کامل تر امنیت این دو سیستم عامل ، این مقاله را مطالعه کنید کنید.

امنیت تلفن هوشمند خود را با VPN ارتقا دهید

امروز بدون توجه به سیستم عامل دستگاههای تلفن همراه خود ، می توانید با خرید وی پی ان خوب و با کیفیت امنیت تلفن هوشمند خود را به سطحی بالاتر ارتقا دهید. یک سرویس VPN با کیفیت از دستگاه شما محافظت می کند و اطلاعات شما را رمزگذاری می کند و همچنین انواع مختلفی از ویژگی های مفید دیگر را ارائه می دهد.

VPN با ارائه قابلیت هایی نظیر رمزگذاری قدرتمند ، قابلیت مسدود کردن تبلیغات و Kill Switch امنیت و حریم خصوصی آنلاین شما را ارتقا می دهد. 

پست‌های معروف از این وبلاگ

راهنمای استفاده از بایننس با استفاده از VPN با IP ثابت برای کاربران ایرانی

دلایل افت سرعت VPN ها و راهکارهای افزایش سرعت