چرا به تعویق انداختن به روزرسانی ها ، شما را در معرض خطر قرار می دهد

 



به تعویق انداختن بروز رسانی نرم افزارها ممکن است بی ضرر به نظر برسد ، اما با این کار ممکن است خود را در معرض خطرات جدی قرار دهید. در طول دهه گذشته تعداد برنامه هایی که در دسکتاپ و موبایل استفاده می کنیم به طور فزاینده ای افزایش است و همه این برنامه ها به طور منظم نیاز به روزرسانی دارند. ما می دانیم که به روز رسانی های نرم افزاری کاری طاقت فرسا است. اما به این دلایل باید همیشه نرم افزارهای خود را بروز نگه دارید.

چرا بروزرسانی ها مهم هستند؟

دریافت اعلان بروزرسانی همیشه خبر خوبی است. این بدان معنی است که کسی هنوز در تلاش است تا نرم افزاری را بهتر ، ایمن تر و کارآمدتر کند.

به روزرسانی های نرم افزاری همچنین می توانند با ویژگی های جدید همراه باشند. به روزرسانی ها نیز برای امنیت بسیار مهم هستند. آنها نقاط ضعفی را در برنامه برطرف می کنند که توسط هکرها قابل استفاده است. بسیاری از هک های مهم به این دلیل رخ داده اند که به روزرسانی های امنیتی به تعویق افتاده اند.

قبل از بروزرسانی چه مواردی را باید بخاطر داشته باشید

اگر بدانید که به روزرسانی های امنیتی چقدر مهم هستند ، ممکن است مشتاق باشید که شروع به به روزرسانی برنامه های تلفن هوشمند خود کنید. با این حال ، یادآوری چند نکته قبل از انجام کار مهم است.


به روز رسانی های نرم افزاری گهگاه باعث ایجاد اختلال در کارکرد برنامه مورد نظر می شوند. توسعه دهندگان برنامه توانایی آزمایش نرم افزار خود را بر روی هر دستگاهی را ندارند ، بنابراین آنها فقط با تمرکز بر محبوب ترین سیستم عامل ها برنامه های خود را ایجاد و به روز می کنند. به دلیل مشکلات ناسازگاری نرم افزار بر روی سیستم عامل های دیگر ، برخی اوقات در عملکرد برنامه اشکال ایجاد می شود.

قبل از نصب به روزرسانی نرم افزار ، آن را در Google جستجو کنید. بررسی های سایر کاربران به شما کمک می کند که متوجه شوید آیا به روزرسانی مشکلی در سیستم ایجاد می کند یا نه. با این حال ، حتی اگر همه چیز خوب به نظر برسد ، لازم است قبل از به روزرسانی ، از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

آیا به روزرسانی ها سرعت دستگاه های شما را کاهش می دهند؟

با ادامه استفاده از دستگاه خود ، ممکن است به تدریج کندتر شوند. این مورد به ویژه در مورد تلفن های هوشمند صدق می کند. آیا این مورد به دلیل بروزرسانی نرم افزار است؟

هم بله و هم خیر. بله ، زیرا به روزرسانی های نرم افزاری معمولاً مسئله خاصی را حل می کنند یا ویژگی جدیدی را معرفی می کنند. در هر دو حالت ، این احتمال وجود دارد که برنامه به منابع بیشتری برای اجرا نیاز داشته باشد و در نتیجه سرعت دستگاه شما را کندتر کند.

اما همچنین باید به یاد داشته باشید که همانطور که از دستگاه خود بصورت آنلاین استفاده می کنید ، به آرامی با فایل های ناخواسته پر می شود. تا زمانی که کوکی ها و فایل های حافظه کش را مرتباً پاک نکنید ، تلفن یا تبلت شما کند خواهد شد.

چگونه می توان برنامه ها را بدون دردسر به روز کرد

نصب به روزرسانی ممکن است ناخوشایند باشد ، اما به عنوان یک روش معمول برای ایمن نگه داشتن دستگاه های شما ضروری است. برای آنکه این پروسه بدون مشکل انجام شود رعایت این نکات ضروری به نظر می رسد


  • سعی کنید انجمن هایین را پیدا کنید که در آن سایر کاربران درباره بروزرسانی نرم افزار در مورد نظر شما بحث می کنند. هنگامی که سیستم عامل ها به روز میشوند ، کاربران معمولاً نرم افزار را بررسی می کنند و هرگونه مسئله را مطرح می کنند. همچنین بهتر است Google Alerts را برای هر نرم افزاری که به آن علاقه دارید روشن کنید ، بنابراین می توانید زود هنگام از نسخه جدید آن مطلع شوید.

  • برخی از برنامه ها می توانند کار بروزرسانی را برای شما انجام دهند. در حالی که بسیاری از دستگاه های خارجی باید به صورت دستی به روز شوند ، اما همین روند اغلب می تواند برای برنامه های رایانه ای و سیستم عامل ها به صورت خودکار انجام شود. تمام آنچه شما نیاز دارید اینست که یک برنامه خاص را نصب کنید که در پس زمینه اجرا می شود. این برنامه، به روزرسانی ها را بررسی کرده و آنها را برای شما نصب کند.

  • به روزرسانی خودکار را روشن کنید. بسیاری از برنامه ها پیشنهاد می کنند که به روزرسانی ها را به صورت خودکار بررسی کنند و حتی برخی می توانند آنها را در پس زمینه نصب کنند. در تنظیمات خود بررسی کنید تا ببینید کدام برنامه ها می توانند به روزرسانی خودکار را دریافت و نصب کنند.

  • برنامه های ناخواسته را حذف کنید. اگر برنامه هایی وجود دارد که از آنها استفاده نمی کنید ، احتمالاً دیگر نمی توانید آنها را به روز کنید. به عنوان یک قاعده ، همیشه بهتر است برنامه های ناخواسته را حذف کنید تا مطمئن شوید درهای پشتی را برای هکرها باز نمی گذارید.

  • یادداشت های انتشار بروزرسانی را بخوانید. وقتی به روزرسانی های جدید نرم افزاری منتشر می شوند ، معمولاً با یادداشت های انتشار همراه می شوند. یادداشت های انتشار اغلب حاوی اطلاعاتی در مورد ویژگی های جدید ، تغییرات سیستم و مسائل امنیتی هستند. برای اینکه از آخرین به روزرسانی خود بیشترین بهره را ببرید ، بهتر است وقت بگذارید و آنها را مطالعه کنید.

با آخرین به روزرسانی ها از خود محافظت کنید

به روز رسانی های نرم افزاری نقص های امنیتی را برطرف کرده و از داده های شما محافظت می کنند. و نه فقط داده های شما ، بلکه همه اطرافیانتان. از آنجایی که هکرهایی که به نرم افزارهای قدیمی شما دسترسی دارند می توانند حملات فیشینگ به مخاطبین شما را انجام دهند ، در صورت به روز نگه داشتن برنامه های خود ، خانواده ، دوستان و همکاران شما نیز از امنیت بیشتری برخوردار می شوند.

به روزرسانی های امنیتی غالباً در زمان نامناسبی انجام می شوند ، اما همچنان باید آنها را در اسرع وقت نصب کنید.

برای محافظت از خود چه کارهای دیگری می توانید انجام دهید؟

در حالی که به روز رسانی نرم افزار ها ضروری است ، اما برای محافظت از خود می توانید کارهای بیشتری انجام دهید. در اینجا چند نکته اضافی آورده شده است که باعث می شود تجربه آنلاین شما ایمن تر باشد:


  • از کلیک بر روی لینک ها و بنرهای مشکوک خودداری کنید زیرا این امر می تواند سیستم شما را با نرم افزارهای ناخواسته ، تبلیغات یا حتی بدافزار آلوده کند.

  • از پسوردهای قوی استفاده کنید. رمزهای عبور یک کلید برای سیستم شما هستند ، بنابراین مطمئن شوید که از رمزهای عبور ایمن و پیچیده استفاده می کنید. "password123" معمول و موارد مشابه را فراموش کنید. ابزارهای مدیریت پسورد مانند 1Password به شما کمک می کنند تا پسوردهای خود را به خاطر بسپارید و راحت تر مدیریت کنید

  • از VPN استفاده کنید. این ابزارها ترافیک شما را رمزگذاری می کنند و IP شما را نیز تغییر می دنهد ، بنابراین شما می توانید ایمن تر بمانید. هیچ کس نمی تواند فعالیت های آنلاین شما را مشاهده کند و یا به داده های شما دسترسی داشته باشد.







پست‌های معروف از این وبلاگ

راهنمای استفاده از بایننس با استفاده از VPN با IP ثابت برای کاربران ایرانی

دلایل افت سرعت VPN ها و راهکارهای افزایش سرعت

ایمن کردن تلفن هوشمند در برابر هکرها